Kako da na prirodan način smanjite holesterol?

Post

Komentari su isključeni na Kako da na prirodan način smanjite holesterol? Zanimljivosti


4 namirnice koje vam mogu pomoći

Može li vam činija ovsene kaše pomoći da smanjite holesterol? Uz nekoliko izmena u vašoj prehrani, zajedno sa redovnim vežbanjem i drugim zdravim navikama mogu biti od velike pomoći prilikom smanjenja holesterola.

1. Ovsena kaša, mekinje I druge namirnice sa puno vlakana

Ovsena kaša sadrži takozvana rastvorljiva vlakna koja vam mogu pomoći da smanjite ‘’loš holesterol’’. Rastvorljiva vlakna mogu da se nađu i u pasulju, jabukama, kruškama i šljivama. Ova vlakna mogu da smanje apsorbciju holesterola u krv. Predlažemo vam da za doručak jedete jednu ipo šolju skuvane ovsene kaše, čime ćete uneti 6 g vlakana. Ukoliko u ovaj obrok dodate I banana, dodaćete još 4 g vlakana u vašu ishranu.

2. Riba i ostala hrana bogata omega 3 mastima

Masna riba može biti dobra za vase zdravlje zbog visokog sadržaja omega 3 masnih kiselina koje smanjuju vaš pritisak. Kod ljudi koji su doživeli srčane udare, riblje ulje ili omega 3 masne kiseline smanjuju rizik od iznenadne smrti. Preporučuje se konzumacija sledeće ribe bar dva puta nedeljno:

• Pastrmka

• Haringa

• Sardine

• Tunjevina

• Losos

• Iverak

• Skuša

Ribu trebate grilovati da bi izbegli unos loših masti. Ukoliko ne volite ribu, omega 3 masti mogu da se u manjim količinama pronađu u lanenom semenu ili ulju repice.

3. Orasi, bademi i drugo orašasto voće

Orasi, bademi i drugo orašasto voće mogu smanjiti holesterol u krvi. Preporučuje se konzumacija sake ovog voća (bademi, pistaći, indijski orah, kikiriki itd…). Ovo voće može smanjiti rizik od bolesti srca. Ipak, imajte u vidu da ih ne valja konzumirati slane ili pržene u ulju. Umesto toga, odlučite se za zdraviju blanširanu, neslanu ili sirovu varijantu.

Ovo voće ima jako puno kalorija, tako da nemojte jesti vise od šake dnevno.

4. Maslinovo ulje

Malinovo ulje sadrži potentan mix antioksidanata koji mogu da snize vaš ‘’loš’’ holesterol. Ubacite u ishranu dve kašike maslinovog ulja umesto upotrebe nekih drugih masti. Maslinovo ulje možete konzumirati na razne načine: kao preliv za povrće, u marinade, pomešati gas a sirćetom kao preliv za salatu. Ono može biti i sjajna zamena za puter, na primer kao namaz za hleb. Ono sadrži puno kalorija, tako da nemojte da konzumirate vise od preporučene količine. Najbolje je konzumirati nerafinisano maslinovo ulje, ono sadrži vise zdravih antioksidanata.